

Ik heb ook voor de looks even het dakrekje erop gelegd, dat verandert de complete uitstraling ineens. Wel gaaf om te hebben liggen, kan altijd van pas komen zo'n oldskool rekje!

Verder zijn we doorgegaan met het installeren van de luchtinstallatie. Het fancy kofferkarton eringelegd, tankbeugel er bovenop, waar de kleppen aan vast zitten. Omdat de compressor en tank nog niet geïnstalleerd zijn, hebben we de luchttoevoer direct vanuit de muur op de auto aangesloten. Gaat er wel strak uit zien als alles afgemonteerd is straks, er komen voor- en achterop de tankbeugel nog afdekkappen zodat het netjes afgewerkt is. Misschien een beetje te netjes voor zo'n afgeragd hok......



Ik heb de compressor vooraan in de bandenbak naast het rempotje geplaatst op rubber shockvoetjes, moet alleen nog de bedrading trekken ernaartoe. Ik ben overigens een paar uur bezig geweest met het maken van de bedrading van mijn koplamp aan de rechterkant weer in orde te zetten. Mijn bedrading zat muur en muurvast in het originele koplampbuisje, deze heb ik helaas moeten doorknippen. Ik ben zaterdag de originele bedrading gaan zoeken in de buurt... 1.5mm2 geel voor dimlicht, 1.5mm2 wit voor grootlicht, 0.5mm2 grijs met zwarte streepjes voor stadslicht en dan nog een bruine in 1.0mm2 als massadraad. De witte hadden we gewoon liggen, maar die andere werden lastiger. Uiteindelijk heb ik de gele bij een automaterialenzaak in de buurt gescoord, de grijze met zwarte streepjes zelf gemaakt van een grijze 0.5 met permanent marker en de bruine heb ik uit een oude lasrobotinstallatie geknipt die hier bij het vuilnis stond... :D Krimpkousje eromheen en hij is weer volledig in originele look hersteld! DIK!
Omdat de auto aan de achterkant nu zo laag ligt en de assen onder zo'n rare hoek staan, lopen de asbuizen net 2mm vrij van de binnenwielkasten aan de onderkant. Helaas heeft Volkswagen verzonnen dat het handig is om de handremkabels aan de bovenkant van de asbuizen te leggen. Ik heb expres op oude foto's teruggekeken of ze bovenlangs of onderlangs liepen toen ik ze weer ging monteren om ze goed te leggen! Probleem is nu alleen dat de handremkabel klemvast onder een hele bizarre hoek gedrukt wordt. Die hebben we dus even onderlangs laten lopen, ook dit loopt nu weer helemaal vrij, nice.
Toen we de achterkant toch omhoog hadden staan hebben we ook de airride-dempers aan de achterkant omgedraaid, zodat de luchtaansluiting naar achteren komt te zitten. De luchtaansluiting zat net tegen mijn koetswerk aan. Hij ging in principe nergens naartoe en het kon geen kwaad, maar nu zit hij gewoon helemaal vrij, relaxter gevoel. Check die shine even aan de onderzijde van die auto, ik word er zelf wel vrolijk van! (:

Verder heeft Dennis de achterschermen opgehangen, we waren immers klaar met de dempers en handrem. Daimn, dat ziet er moeilijk dik uit. Ligt wel sjiek plat zo. Ook de steenslagbeschermers weer teruggemonteerd met nieuw bevestigingsmateriaal en een lik vet erachter. Wel netjes dat ze in Zweden een stukje spatbordbies hebben verbouwd tot afwerkstrip tussen steenslagbeschermer en scherm!

Verder heb ik samen met Dennis de verlichting weer aangesloten aan de achterkant. Nieuwe 12V lampjes overal ingedrukt en alles weer netjes aangesloten. Vanwege het demontabele achterpaneel laten we de verlichting linksachter nu achter motor langslopen en hebben we de originele draden iets verlengd. Alles werkt weer perfect, normale verlichting inclusief kentekenplaat en remlichten!

Wel gaaf om te weten dat hij met motor achterin nog eens 1.5cm lager is achteraan..... 8)

Voorschermen komen pas als de voorzijde klaar is qua bedrading en luchtinstallatie. Ik moet de compressor nog aansluiten, de toekomstige mistlamp voorbereiden en de ruitenwissermotor aansluiten. Die laatste is wel tricky, in mijn ovaal zat origineel een 6V ruitenwissermotor met 3 aansluitingen + massa, nu heb een 12V ruitenwissermotor met 5 aansluitingen. Helaas komen de nummers van de aansluitingen niet overeen tussen de motoren en dus ook niet tussen motor en schakelaar. Iemand toevallig een ombouw/aansluit-schema voor mij?
Volgende week:
- Binnenzijde van benzinetank van sealing voorzien
- Eindaanslag vooras maken
- Lampjes interieur en dash vervangen voor 12V
- Met motor verder......
No comments:
Post a Comment