Voortgang is er nog steeds, alleen op vakantie gaan moet ook gebeuren! Doordat er zo weer drie weekenden uit zijn gevallen en in het voorjaar nog eens twee, denk ik dat het realistisch is al ik nu alvast inzie dat Ninove echt never nooit niet haalbaar is! :D
De bodem van de ovaal is bij de straler geweest! Hij is weer compleet ontdaan van smerige resten, tectyl, lak, alle ongein die erop zat. Staat van de bodem na het stralen viel me 100% mee, wat kleine plekjes natuurlijk maar dat is normaal voor een bodem uit 1957!


Toen de bodem hier gestraald en wel lag begon het natuurlijk te jeuken om er aan te beginnen... We zijn begonnen met het demonteren (lees: losslijpen) van de kriksteunen, die komen er niet meer terug op.





Weer vers metaal, sweet! Hierna hebben we een paar uurtjes lassen besteed aan het in elkaar zetten van een spit voor een keverchassis, altijd makkelijk om te hebben!

Ik wilde voor dat extra beetje lowness mijn verdieping in de bodemplaat uitslijpen, platslaan en weer inlassen. Maar omdat er blijkbaar nogal wat vocht on de bodem van mijn kever heeft gestaan, zijn de verdiepingen in de bodemplaat niet meer in opperbeste staat. Dat zie je pas als je er met een lamp achter schijnt, aanschouw:

Daar moest dus maar wat nieuws inkomen, zeker als ik ze toch ging uitslijpen! Bij deze dan in het kort: uitslijpen, met acetyleenbrander roodgloeiend stoken, platslaan, op maat maken, inlassen! Inlassen ben ik as we speak nog mee bezig, binnenkort wat foto's.



Ondertussen werd er buiten door wat hulp van buitenaf (Rowan bedankt!) verder gewerkt aan het kaalhalen van de wielkasten. De voorste wielkast van de linkerkant was in topstaat, niets aan te zien gelukkig!

Verder hebben we tussendoor alles wat aan de kever zat ongeveer gedemonteerd om schoon te maken, te reviseren, te vernieuwen, te stralen en/of opnieuw te lakken. Spul is, gezien het ijzerdraadje door de bouten heen, nog nooit uit elkaar geweest! Alle onderdelen die niet nieuw te krijgen zijn of waarvan het origineel nog goed is, zoals de eerdergenoemde bouten, worden gepassiveerd. Als ik het doe, doe ik het goed!


Versnellingsbak zal worden nagekeken door Rody (RodyVWKever) van Keversite, ik wil wel zeker weten dat alles inwendig nog okay is, zeker omdat de selector fork/hockey stick in tweeën gebroken was!
Dat was weer even een update voor nu, we gaan weer snel verder met lassen en slijpen!
Cheers.
No comments:
Post a Comment