Ik ben verder ongeveer een uur met de schakelstang geleidebus bezig geweest die ik wilde vervangen. Na heel veel gevloek en na vijf keer dat k*tding onderin mijn tunnel te hebben laten vallen en met een staaldraadje er weer uitgevist te hebben was ik het zat. Ik kon me niet herinneren dat ik ooit een schakelstang geleidebus UIT mijn tunnel had gehaald, dus kon hem ook niet vergelijken qua vorm. Volgens Paruzzi is hij voor alle bouwjaren....... Maarrr! Na wat research op TheSamba kwam ik erachter dat kevers van voor juni 1960 geen schakelstang geleidebus hebben! Vandaar dat het voor geen meter paste... :mrgreen: Daarna de schakelstang netjes ingevet en in de tunnel geduwd, die zat weer netjes op zijn plek!
Dinsdagavond begonnen met kleine dingetjes, zoals de remleidingen in de goede vorm buigen en de voorste trommels voorzien van nieuwe lagers. Inspectieluikje gemonteerd inclusief nieuw rubber. De foto's zijn een beetje blurry geworden, maak aanstaand weekend nog wel wat betere!

Vanmiddag heb ik alle schroefdraden in mijn chassis met de juiste tap opgefrist zodat al het vuil, verf en andere ongein eruit is. Alles met een lik kopervet monteren zodat het over 5 jaar nog moeiteloos uit elkaar te schroeven is. De schakelstang zat er inmiddels in, dus ik heb ook de versnellingspook erin gehangen, inclusief het juiste afsluitrubber voor ovaal en vroeger!
Net heb ik met Dennis nog even aan het chassis gewerkt. We hebben de versnellingsbak opgehangen, tijdelijk in de originele beugel. Trannyraisebeugel is nog niet helemaal klaar, daarover hieronder meer. Omdat de versnellingsbak-schelp-shims al weken niet meer te bestellen zijn bij Paruzzi of Keverland, kan ik de versnellingsbak nog niet verder opbouwen... Eigenlijk hangt de hele achterwielophanging nu af van een paar papieren pakkingen. Als ik deze van iemand kan overnemen die ze thuis op de plank heeft liggen, GRAAG! Verder de handremkabels, inclusief het eerste roestige onderdeel wat weer op mijn auto zit: de handremhendel!

Fijn ook, dat jullie allemaal meedenken trouwens! Laat ik allemaal foto's zien van mijn vooras waar ik het Bugpeople logo op heb gelast, komt er dan NIEMAND op het idee van... 'hmmm, volgens mij hoort daar je stuurhuis te zitten...'? :mrgreen: Uiteraard kwam ik er pas achter toen alles al in de verf stond en al klaar lag voor montage, IDEAAL! Logo dus weer losgeslepen, verplaatst, vastgelast. Pech voor het inspectieluikje, dat logo is veel dikker zo!

Vooras zit gemonteerd met 5mm langere bouten dan normaal, vandaar de twee extra ringen. Er komt straks onder de chassiskop een soort van skidplate van een paar mm dik, zodat wanneer ik hem plat leg niet gelijk mijn chassiskop opvreet. Deze kan ik dan gewoon vervangen voor een nieuwe, in plaats van dat ik gelijk moet gaan lassen.

Ik heb overigens gekozen voor een bus hoofdremcilinder zodat het rempotje in mijn bandenbak leeg kan blijven en mijn remmerij het ook doet wanneer de auto nog bodyoff staat. Leeg last van lekkages door het kleine slangetje onder je rempotje meer! Ik weet nog niet zeker of het rempotje überhaupt blijft staan daar, waarschijnlijk komt mijn kompressor daar te staan.
Ohja. De trannyraisebeugel! Ik ben vandaag het bedrijf van mijn vader ingelopen tijdens werktijd en heb aan de beste lasser die er rondloopt gevraagd of hij mijn beugel netjes wil aflassen als hij een keer tijd heeft. Twee uurtjes later kom ik hem weer tegen en hij zei tegen me dat de beugel al klaar lag, gelast en wel... Damn, das snel! En hoe... Hij heeft 'even' een lasrobot geprogrammeerd om het van beide zijden af te lassen! Mooier dan dit wordt het niet... 8) Nu nog een aantal ribben erin en hij kan geverfd worden!


Nou, nog even een overview van hoe de bodem er nu bij staat. Morgen ga ik de fuseestukken en spindels op de vooras bouwen en hopelijk de ankerplaten en trommels er ook al ophangen. Centrale stuurstang monteren, etc... Genoeg te doen nog in ieder geval!


Cheers,
Reinoud
No comments:
Post a Comment