's Avonds laat zijn we weer bij de 'schuur' aangekomen, waar we de kever van de trailer hebben gehaald en droog hebben gezet. Stoelen en achterbank eruit om te drogen, deuren opengezet om zo goed mogelijk te drogen. De volgende dag weer vroeg uit de veren om aan de auto te beginnen! Eerst eens een paar foto's van de auto gemaakt, zodat het voor-na verschil straks goed onderbouwd is... (:





Het interieur van de auto is op zijn zachtst gezegd lichtelijk verwaarloosd... Maar de achterhoeken zijn van binnen nog keihard! Bijzonder, voor een auto van 53 jaar oud!




Na een bezoekje aan de bouwmarkt om wat bussen nieuwe kruipolie te halen kon de operatie beginnen. Allereerst alle bouten rondom ingespoten met kruipolie. Verlichting eraf, bumpers gedemonteerd, tank eruit. Bouten schoongebikt zodat er een dopsleutel opgezet kon worden... Treeplanken verwijderd, ging bijzonder soepel.


Daarna de schermen eraf, chassisbouten rondom los, voorkant optillen en een blokje hout eronder, achterkant optillen en een blokje hout eronder, body off! De schade in totaal: twee bouten van de schermen afgebroken, drie bouten van de bumpersteunen achter afgebroken. Niet slecht!




Verder gegaan met demonteren van het onderstel, remmerij ligt er inmiddels af, pedalen gedemonteerd. Bouten van versnellingsbak losgemaakt, deze zit er handvast in om de bodem nog te kunnen rollen. Verder ziet de bodem er prima uit, klein scheurtje bij een van de kriksteunen, maar geen rare gaten ofzo. Eerst maar eens helemaal kaalhalen om hier meer over te kunnen zeggen.


Onderkanten van de kokers zien er nog prima uit, alleen een gaatje aan de zijkant van de achterhoek, waar de treeplank tegenaan zit. Dit zal uiteraard netjes aangepakt worden! Een gezonde rat dus, dat doet het uiterlijk niet vermoeden...

De bodem staat er nu zo bij, ik zal de lak voor de bodem maar eens gaan bestellen, want het is harder gegaan dan verwacht!


Dat was het weer voor deze week!
No comments:
Post a Comment