Saturday, November 27, 2010

Nog wat pics.

Ik had nog wat oude foto's op mijn camera staan die ik net geüpload heb, dus zal ze hier ook even plaatsen! Deze is van de eerste avond, toen we de auto in de stromende regen hebben gelost en meteen het interieur eruit hebben gehaald om te drogen... :mrgreen:



Dit is de bodem, zoals hij naar de straler is gegaan. Alles is eruit en eraf, behalve de handmatige chokekabel, die zit muur- en muurvast... Iemand een idee om die eruit te pulken?



Gisteren en vandaag heb ik me bezig gehouden met het stralen van losse onderdelen. Veerplaten met torsiestaven, torsiestaafdeksels, afdekplaatje onder achterbank, afdekplaatje op chassiskop, accuafdekkap, accubeugel en versnellingsbakbeugel. Dat waren de onderdelen die ik nu los had liggen! Ik wil de ankerplaten, trommels etc. ook stralen, maar mag je de trommels gewoon in zijn geheel stralen? Lijkt me dat je remvlak dan niet meer zo jofel remt, of schuurt dat wel weer bij?





En last but not least, ik heb zeer waarschijnlijk de boosdoener gevonden, waarom de auto 34 jaar geleden is weggezet. Aangezien de auto permanent in de versnelling stond, de versnellingspook gedemonteerd was en de motor uit de auto was, moest er wel wat mis zijn... Dat klopt ook, de 'trekvinger' waar de schakelstang aan vast zit is doormidden gebroken. Het neusstuk van de bak is demonteerbaar, daar lag de arm gewoon lekker te loungen. Er staat wel een artikelnummer op, heeft er iemand enig idee waar ik zo'n specifiek onderdeel vandaan kan halen?



Dat was het voor vandaag, morgen bij Kieft en Klok bij de swapmeet kijken voor parts!

No comments:

Post a Comment