Tuesday, March 6, 2012

Nou, hier maar weer even afstoffen. Auto rijdt inmiddels prima, nog paar 'kleine' puntjes die ik wil doen. Je moet jezelf toch bezig houden, nietwaar! Heb van de afgelopen maanden nog wat foto's die ik nog niet geupload heb, bij deze!

In den beginne is Rob (Classic-Rob) eens langsgekomen in de skuur om wat foto's te trekken, wat voor een aantal mooie platen heeft gezorgd, waarvan ik de onderstaande de mooiste vind. Dit was nog met de Zweedse platen, om de illegale testritten wat minder opvallend te maken... ofzoiets. ;)



De auto staat op kenteken, RDW heeft de auto geschouwd (terwijl hij maximaal omhoog stond... :mrgreen: ) en een aantal weken later werden de papieren opgestuurd. Drie kentekenplaten besteld, één lange originele Nederlandse voor de voorkant, één vierkante originele Nederlandse voor de achterkant en één Amerikaanse op maat gemaakte voor de plateframe die ik destijds voor mijn verjaardag heb gekregen van Dennis. De Amerikaanse heb ik achterop geschroefd, de andere twee platen liggen uiteraard nog netjes ingepakt in folie achterin in mijn koffer.

Toen de platen erop zaten mocht ik eindelijk rondrijden en ben ik voor het slechte weer/de winter/het pekelen begon met m'n homeboi Sander Chu wat foto's gaan maken. Het werd snel donker, dus we hadden maar even, maar er is echt een moeilijk dikke plaat uitgekomen die sindsdien als bureaubladachtergrond aan het shinen is. Sander, dit doen we in het voorjaar nog een keer over met wat zon, cheers!





In de winter zijn er genoeg klusjes aan de auto gebeurd, afwerking, kleine verbeteringen, etc. Een van de dingen is dat de voorzijde van de auto door Erwin van Volksprojects is voorzien van verenpakketten. Doordat die er eerst niet inzaten, ging de auto op mijn rijhoogte (moeilijk laag) een paar cm overhellen, genoeg om met een beetje vaart met het voorscherm over de grond te razen. Nou ben ik niet vies van een beetje vonken trekken, maar dit was wel een beetje teveel van het goede. Erwin gebeld, probleem uitgelegd, afspraak gemaakt voor drie dagen later, superservice. Auto de brug op, vooras uitgebouwd, adjusters in de vooras gelast, verenpakketten geplaatst, alles weer gemonteerd, de auto reed daarna super!

Inmiddels was het tijd voor de swapmeet in Mol. Dennis zijn ovaal was ook tussendoor rijklaar gemaakt in een recordtijd, dus het was een prima eerste testrit voor beide auto's om te kijken hoe ze het op langere afstanden deden. 's Morgens vroeg nog even de Skanktank nakijken op de nieuwste aanwinst van de Bugpeople skuur, een poetsbrug!



Ik kwam er toen achter dat airride en vorst geen goede combinatie was, mijn kleppen zijn meerdere malen vastgevroren. Het was die dag overdag niet warmer dan -8 graden, best pittig koud. Dit zorgde ervoor dat op de heenweg de auto aan de voorkant niet meer naar beneden kon. Waarschijnlijk hebben mensen mij op Mol wel zien kloten met straalkacheltjes die op mijn kleppen gericht stonden en m'n handen warm blazen zodat ik de kleppen met mijn handen kon ontdooien....... Mooie was dat de auto toen ik weg wilde gaan was vastgevroren in de open-stand, en dat de auto dus niet meer van de vloer kwam, classic. Ohja, -33.000 graden buiten + 55 jaar oude deurrubbers + geen verwarming = geen goede combinatie. Je ballen vriezen uit je boxer, die liggen waarschijnlijk nog ergens langs de grens daaro. Heeft wel goede beelden opgeleverd!





Nadat de auto weer helemaal ontpekeld en van onder tot boven afgesopt is van de pekel en ellende, heb ik eens geprobeerd om de auto een beetje op te glimmen. Ik heb het met diesel gedaan, zodat hij wel wat glim krijgt, maar niet permanent is. Ik ben er nog niet helemaal over uit, ik denk dat er gewoon Ankorwax over de auto gaat om de lak die er nog op zit te conserveren. Poetsen kan altijd nog, terug naar wat ik nu heb helaas niet. Maar toch, voor de beeldvorming, plaatje:



Rob is nog eens langsgekomen met z'n nieuwe wielen, wel leuk rijtje zo.



Van de week nog wat foto's geschoten toen het waterige zonnetje zich heel even liet zien, beter wordt het binnenkort écht mooi weer, ik heb fucking zin om te cruisen! Raampjes open, T-shirtje, zonnebril op, ik kan niet wachten...



Verder heb ik uit 5mm plaat een skidplate gemaakt die onder de chassiskop gemonteerd zit. Na wat meten en uittekenen heb ik een prima ontwerp verzonnen om gemakkelijk een schraap-plaat onder de auto te monteren. Ze worden gemonteerd op de onderste bouten van de vooras/chassiskop en kan dus binnen 5 minuten vervangen worden voor een nieuwe mocht de auto 'op' zijn. We willen er een aantal laten lasersnijden voor onszelf, maar misschien ook voor anderen mocht er interesse zijn. Op deze manier kan ik mijn airride gewoon gebruiken waar hij voor bedoeld is, achterlijk laag rijden, maar niet mijn vers gerestaureerde onderstel aan bonken rijden.


Hoogst tot laagst!

Bijna alles is precies hoe ik het wil hebben........ Maar nog niet alles! Ben nog steeds bezig met andere wielen, die passend moeten worden op mijn hoogte. Hij moet nog steeds op de grond kunnen van voor tot achter, maar dat gaat niet met grotere achterwielen. Mijn versnellingsbak is de beperkende factor, de assen van een splitbak kunnen niet verder naar boven dan wat ze nu op zijn laagst liggen. Maarja, met grotere achterbanden gaat hij dus niet meer tot de grond! Dan moeten we dus de beperkende factor elimineren. Iemand een halflange of lange bak liggen voor me? (: Ik heb dan ook een betere overbrengingsverhouding zodat ik op de snelweg niet zo extreem in de toeren rijd en nog steeds debiel langzaam ga! Plus ik kan mijn spoorverbreders achterwege laten omdat de spoorbreedte van een nieuwere bak met langere assen groter is. Weet iemand toevallig hoeveel het scheelt tussen korte en lange steekassen?

Overigens wel gaaf om te zien waar de auto vandaan kwam, bijna anderhalf jaar geleden...









Cheers,
zie jullie in Ninove! :thumbright:

No comments:

Post a Comment