Sunday, January 30, 2011

Laswerk aan bodem klaar, lakwerk gestart!

Update van dit weekend!

Ik was afgelopen vrijdag vrij en Dennis had ook vrijgevraagd van zijn werk, dus we konden nog even hard aan de slag. We hebben 's morgens de bodem compleet nagestraald zodat de vliegroest die in een maand tevoorschijn is gekomen weer verdwenen was. Terwijl ik met de bodem bezig was, heeft Dennis alle losse onderdelen opnieuw gestraald in de straalkast.

Ik kwam erachter dat ik het bevestigingslipje van de beugel van de accu was vergeten, dus die hebben we losgeboord van de originele plaat en op de juiste afstand weer op de nieuwe ondiepe bodemplaat gepuntlast. Eronder een klein beetje primer zodat er geen blank materiaal onder zit.







Toen de bodem helemaal gestraald was hebben we de versnellingsbak naar RodyVWKever gebracht die de bak openmaakt, kijkt hoe hij er van binnen uit ziet, schoonmaakt en weer dicht maakt. Wanneer nodig worden er delen vervangen maar ik ga er vanuit dat een bak die 34 jaar heeft stilgestaan wel prima in orde is. Toch maar het zekere voor het onzekere!

We hebben verder de 'buitenbuizen' van de aandrijfassen aangepast voor de airride. De originele schokdemperophanging voldoet niet, dus die moest wijken. Ik heb het zo origineel mogelijk laten lijken zonder het ophangingspunt, helaas komt het op de foto niet helemaal goed over.





Zaterdagochtend zijn we begonnen met de RX5 op de bodem. Bugpeople Frank is schilder van beroep, dat komt erg goed van pas wanneer je met kwasten aan het kliederen bent! Een uurtje of twee later zag de bodem er zo uit!





We hebben her en der nog wat versterking gehad die bij ons in de skuur langskwam, altijd fijn! Sorry voor de rotklusjes die we jullie opdragen, gelukkig worden het stuurhuis en de fuseestukken wel heel mooi schoon als je iemand een bak benzine en een tandenborstel geeft... :mrgreen: Verder nog wat andere delen schoongemaakt, klaar voor vers vet, zoals de schakelstang en de versnellingspook.









's Avonds na het eten, toen de RX5 al gedroogd was nadat er vrijwel de hele dag een kachel op 30+ graden stond, zijn we begonnen met het afkitten van het chassis. Tijdrovend klusje, vooral als je met stralen ALLES weghaalt! Gelukkig was onze komiek Sander aanwezig die alles afkit, dank daarvoor! (;





Zondagochtend weer vroeg aan de slag, samen met Dennis de bodem en alle losse onderdelen in de eerste zwarte laag zetten. 50/50 mengsel van RX5 en RX10 is nog best wel dun, niet helemaal dekkend maar daardoor makkelijk smeerbaar. Het chassis staat nu te drogen in de spuitruimte, inclusief gayboy.







Cheers, tot morgen!

No comments:

Post a Comment